No 11. oktobra valstī pēc Valdības lēmuma tiek izsludināta ārkārtējā situācija. Kultūras jomā epidemioloģiskās drošības prasības šajā laikā pārsvarā paredz darbību “zaļajā” – drošajā režīmā, kad pasākumi un kultūras pakalpojumi klātienē būs sniedzami un pieejami tikai ar sadarbspējīgu vakcinācijas vai Covid-19 pārslimošanas sertifikātu.
Nosacījumi stāsies spēkā 11. oktobrī, šobrīd plānots, ka tie ilgs līdz 2022. gada 11. janvārim. Jaunie nosacījumi attiecībā uz publiskiem kultūras pasākumiem stāsies spēkā pēc pārejas posma – tas noteikts līdz šī gada 18. oktobrim un attieksies tikai uz pasākumiem, kas izsludināti līdz šī gada 8. oktobrim. Pārejas posmā notiekošajos pasākumos, kuros nav ierīkotas fiksētas sēdvietas, visiem apmeklētājiem būs jālieto FFP2 respiratori.
Maksimālais pieļaujamais apmeklētāju skaits kultūras pasākumos turpmāk noteikts līdz 1 000 personām, dalot tās sektoros pa 300 personām katrā, ja kopējais apmeklētāju skaits pārsniedz 500. Vienlaikus pasākuma organizatoram jānosaka tāds maksimālais apmeklētāju skaits, lai nodrošinātu ne vairāk kā 60% aizpildījumu no pasākuma norisei paredzētās publiski pieejamās telpas platības.
Kultūras pasākumos ievērojamie drošības pasākumi:
- Pasākuma apmeklētājiem jāatrodas fiksētās, personalizētās sēdvietās (blakus sēdvietās var atrasties ne vairāk kā 2 personas, kuras nav no vienas mājsaimniecības);
- Starp katrām blakus esošajām attiecīgi divām vai vienas mājsaimniecības sēdvietām tiek nodrošināta ne mazāk kā 2 sēdvietu distance vai aizsargbarjera;
- Sēdvietas rindās tiek izkārtotas pamīšus – šaha laukuma veidā;
- Ja apmeklētāji atrodas stāvvietās, vienam apmeklētājam tiek paredzēts ne mazāk kā 3 m2 no publiski pieejamās pasākuma norises vietas un pasākuma laikā apmeklētāji lieto FFP2 respiratorus (izņemot bērnus līdz 7 g. vecumam);
- Ja apmeklētāju skaits pārsniedz 500 cilvēkus, apmeklētāji atrodas nodalītos sektoros līdz 300 cilvēkiem katrā un savstarpēji nesatiekas;
- Nedrīkst pieļaut apmeklētāju / personāla drūzmēšanos, jānodrošina 2 metru distances ievērošana ārpus sēdvietām;
- Pasākuma rīkotājs nodrošina biļešu personalizāciju, ietverot šādu informāciju par apmeklētāju: vārds, uzvārds, kontakttālrunis, konkrētā sēdvieta pasākumā. Informāciju pasākuma rīkotājs glabā 1 mēnesi un to nodod Slimību profilakses un kontroles centram pēc tā pieprasījuma;
- Mutes un deguna aizsegs apmeklētājiem jālieto pasākumos, kas notiek telpās, bet nav jālieto pasākumos ārpus telpām.
Vairāk par epidemioloģiskās drošības pasākumiem ārkārtējās situācijas laikā lasi Kultūras ministrijas mājaslapā.
Avots: www.km.gov.lv